Wednesday, March 23, 2011

DEBARAN MULAI TERASA................

assalammualaikum
(wednesday, 23/3/11)



alhamdulillah, masih lg dberi nafas oleh Allah utk trus menompang dibumi-Nya...........lama dh rase nye kt x b'chit chat kan........almaklum ler, dh xde sape yg nk kt maki kn........utk tinggal beberapa hari ni, rasenye lebih elok b'diam diri agar, bila tiba masanya nant, sgalanye d permudahkan oleh Allah...........actually x tau nk start dr mane ar........coz dlm seminggu nih, mcm2 lak perkara yg terjadi kat family both side (mak+abah).......

i think better start wif a good news kn........oh ye, b4 i nk story mory nih, nk wish bezday kat my abah (Hj Haron) SELAMAT HARI LAHIR ABAH yg ke-63 thn......smoge abah d panjang kn usia utk m'buat amalan ibadah n d murahkn rezki abah utk thn nih......n smoge kesihatan abah sentiase maintain key....luv u abah........mmmmuuaaahhhhhhhhhhhhhh......so, skang leh ar cont story..........b'sempena dgn bezday abah, pak long dh melantik abah utk jd wakil utk anak dea nazri a.k.a cousin i laaaaaaaa..........so, this yr, xde ar sambutan besar-besaran bezday abah..........sekadar potong kek n baca doa selamat........n memandangkn mlm tu pun ramai gak sdara2 kat umah aku............alhamdulillah, majlis p'tunangan tu selamat dijalankn spt yg d rancangkn, aku x dpt nk joint coz m'jlnkn tanggungjwb sbg pelajar demi masa dpan aku.........poyo je kn, ayat berhabuk, tp x gak dpt dean list..............tp xpe, aku akan bukti kn yg aku mampu utk mendapat dean list k......gaya x nk kurang, nk lebih memanjang........

setelah sgalanye selesai, meke semua tu sgt2 keletihan....................tpat kul 3.30 pg (20/3/11), mak + abah + deq'ah dpt panggilan emergency dr kg...........ghupe2nyer ijan (hafizan daud) telah kembali ke rahmatullah..... excident n internal bleeding..........sungguh aku caya...........sbab tu la ustaz2 slalu pesan, Allah tdk akan kire usia seseorang itu utk ditarik kembali ke sisi-Nya...........so, aku x tau camne nk ltakkan perasaan ketika tu, ye la, slps gembira, dpt lak berita duga......pdn ar, mlm sblom nk tdo tu, aku perati muka aku kat cermin, mata sblah kiri ni dok b'denyut2.........ghupe2nye sy mau nangis pg tu.......cam x caye bila dngar berita kematian tu......adoiiiiiiiiiiiiiii, yg sedih, time mak dea pon kt x dpt nengok, time dea pon sama gak.........baru umo 22 thn, mmg x sangka2.............

aku ingat berita sedih ni, smpi aritu jer.....ghupe2nye, Allah lebih b'kuase, sekali lg berita sedih yg paling2 mengejutkn aku adalah, mak long aku yg baru je aku jumpe pg ahad tu kol 10am, tlh dimasukkan ke hospital krn mengalami pendarahan otak.............time tu kol 10 mlm............ya allah, byk sungguh dugaan yg ko beri hanya dlm masa 2 hari jer...........n dlm masa 1 hari jer 2 berita sedih aku trime.......berita ni mmg paling2 mengejutkn aku coz mmg baru sgt jumpe dea n borak2........mmmmmmmmmm...........

smoge ahli2 keluarga yg m'hadapi  tiap ujian yg diturunkan oleh Allah itu dgn sbr.......sgale2nye t'ltak d tangan Allah SWT........x tau nk story ape coz sgt2 t'kjut dgn berita2 yg diterime spajang minggu nih........harapanku, agar kt lebih menghargai insan2 yg sentiase bersama kt........

No comments:

Post a Comment